Mv.Tanfolyam 10.: Kategória váltás
2017.03.18. 20:52, Hughi
Avagy hogyan lettünk dízel mozdony vezetők, s leszünk villanyosok is.
Jó idő eltelt megint, hogy nem írtam, írtunk. Gyorsan telnek a napok, hetek, hónapok. Legutolsó jelentkezésem óta volt egy Karácsony, egy új év, nem mellesleg a képfeltöltés.hu is megszűnt, (Sajnos ez okból nem láthatóak az előző cikkekben bemutatott képek) továbbá azóta már egyvizsgás mozdonyvezetők vagyunk.
Szóval az előző íráskor, még a vezetés közepénél tartottunk. Magát a vezetési gyakorlatot azt Karácsonyra befejeztük. Az ünnepek alatt nem dolgozhattunk utána pedig már jönni kellett vissza Miskolcra. Egy kis konzultáció után nekivágtunk a háromnapos vizsgázásnak. De előtte még egy szó a vezetésről.
Decemberre már tulajdonképpen minden típusból megvolt az óra, egyedül a remot Csörgő maradt hátra. Így hát december hónap elején a remotra koncentráltunk. Jómagam Pécsen voltam levezetni kadét társam Püspökladányban. Pécsről a szombathelyi vonatokat csináltuk, s mit ne mondjak nagyon tetszett. A munkaidő teljes kihasználása mellett napi ötszáz kilómétert mentünk. Pécstől Szentlőrincen, Barcson, Gyékényesen, Murakeresztúron, Nagykanizsán, Zalaszentivánon át szeltük keresztül Baranya, Somogy, Zala, és Vas megyét. Onnan hazatérve pedig újabb Bézés, Csörgős kanyarokat csináltunk.
Mint említettem az ünnepek után pedig jött a nagy vizsgázás. A három napban levizsgáztunk a típusokból és magából a vezetésből is, azaz volt hatósági vizsgamenetünk is. Így lett meg mindenkinek a Dácsia, a Csörgő, és a Bz típus.
Ennek örömére másnap már indult is a villany kategória, amiből azóta szintén letettük a vizsgát. Tulajdonképpen eddig visszagondolva tananyag szempontjából a villanykategória volt a legnehezebb. Számomra a dízel sokkal egyszerűbb volt. Talán ebbe beleszólhat az elfogultságom is.
Így hát Hétfővel indul az utolsó Miskolci etap, a villany típusismeret. Már csak három hetet és egy "vizsgaidőszakot" kell ott lennünk, mikor is a végső vizsgákat is megcsináljuk, s tulajdonképpen a tanfolyamnak vége lesz.
Meglepetten hallottuk, hogy a V43-as, a Traxx és a Flirt lesz a három alaptípusunk. Jelenlegi állás szerint, Hétfőn a Szilivel fogunk kezdeni. Továbbra is egy-egy hét jut egy típusra, így a három hét a három típust jelenti, utána pedig jövünk haza és utazzuk a villany órákat is.
Ellenvonatra várakozás.
Volt alkalmunk a villany kitolót is megtapasztalni.
Debreceni vendék Miskolcon.
A vizsgaszerelvény, Sátoraljaújhely állomáson.
Az első miskolci Breki.
Újászülető BDV.
Egy classic Bobo a REC szolgálatában.
Közben előkerült az a híres Szergej is.
Mindenhol össze lehet futni a hazaiakkal. Egy év állás után elugrott Záhonyba, majd pedig a miskolci géphiányt enyhítette.