2015.12.12. 14:00, airfot
Hétfőn megvolt az első felügyelet alatti szolgálat a Keleti pályaudvaron.
Fotó: Hugh
Aznap reggel 6:50-től este 18:00-ig töltöttem el "néhány" órát az ún. belső térben (7-8. vg. közötti épület a peron végén).
Természetesen az első alkalom kisebb ismerkedéssel indult, utána rögtön ülhettem a FOR elé, megtanulni az induló vonatok naplózását, valamint a vonatok felvételét a FOR rendszerbe.
Mindez úgy néz ki, hogy általában kb. 3-5 perccel a vonat indulása előtt megérkezik az eVTK(elektronikus vonatterhelési kimutatás), majd az ott rögzített adatokat kell a megfelelő vonathoz beírni (hossz, tömeg, vezető jegyvizsgáló, mozdonyvezető neve, stb.), majd ami -egyelőre számomra a legtöbb gondot okozza :) - a vágányszámot. Ha mindez megtörtént, a vonat indításának időpontját kell már csak rögzíteni.
Fotó: Hugh
Egyelőre nem volt sem felhatalmazás, sem Írásbeli rendelkezés kézbesítése, hiszen még nincs egyenruhánk, így ennek hiányában ezeket nem lehet végrehajtani.
A következő szolgálat néhány órán belül kezdődik (17:50-től). Úgy érzem érdekes első éjszakának vágunk neki, hiszen ma van/lesz a menetrendváltás éjszakája.
Mindeközben zajlik természetesen csütörtöki és pénteki napokon maga tanfolyam, melyen az utasítások ismétlése történik, illetve jelenleg már a menesztési/felhatalmazási példákat gyakoroljuk. (Az alábbiakban egy példa:)
A feladat kérdése, hogy mikor hatalmazható fel legkorábban a menetrend szerint közlekedő 76010. sz. vonat után a késett 7716. sz. vonat mozdonyvezetője az indulásra? A vonatok, ahogyan az látszik is Telekgerendás és Békéscsaba állomások között közlekednek. A két állomás között 1000 méter hosszban 40 km/h állandó, illetve 1600 méter hosszban 10 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozás van. Mindkét vonat hossza 100 méter.
Mivel a 76010-es "rendes" és 18:25-kor indul Telekgerendásról, így mindenféle szabályt figyelembe véve a 7716-os Telekgerendásról legkorábban 18:45-kor indítható el. A képen viszont nem véletlenül van 3 részre osztva a menetrendábra. Az első a "normál" eset, amikor az értekezés lehetséges, a második esetben az értekezés lehetetlen(,akkor vonat nem indítható- bár az új utasításban már ebben az esetben is állomástávolságú közlekedés van). A harmadik rész pedig mikor a távolbalátás korlátozott. Ebben az esetben is állomástávolságú közlekedési rendre kell áttérni.