Tanfolyam IV: 15. fejezet2015.08.02. 17:06, Hughi
A múlt héten a pesti és a szombathelyi tanfolyam is végzett az F.2-es utasítás 15. fejezetével azaz a forgalmi szolgálattevők Tíz(enöt)parancsolatával. Ez a fejezet kb. 80 oldalt jelent. Krisztiánéknál ebből lesz a közeljövőben fejezet záró dolgozat, mi még nem tudunk róla. Egyik legnehezebb része az egésznek, igencsak száraz anyag de hát nincs mese gyűrni kell.
Persze ez nem olyan egyszerű mint ahogy más embertársunkat minket is igencsak ledöntött a meleg. Főleg a délben tartott gyakorlati órákon:
Csoporttárs az acélszívvel.
Szombathelyen pár hét szenvedés után azért eszükbe jutott, hogy van légkondis terem így gyorsan be is költöztünk oda. Egy fokkal kellemesebb légtérben vizsgáztunk Biztosító berendezésből és Kocsi szolgálatból is. Ezek mellett persze folyamatos a számonkérés forgalomból is, ami igazából nem is baj az mert így még jobban a tanulásra vagyunk kényszerítve.
Mi szombathelyiek egyre jobban fogyunk. A tanfolyamot 20-an kezdtük holnap már csak 11 fő ül be a padba. Ez is mutatja talán a tanfolyam komolyságát, más szempontból a résztvevők "komolytalanságát".(?)
Mindeközben persze az időt rohamosan fogy, már csak másfél hónap van az első nagy vizsgáig. Krisztiánéknak öt nekünk hat hét van hátra. Mi csak egyet tehetünk, tanulunk ahogy bírjuk.
Eközben a sok utazás által folyamatosan találkozunk jó és rossz dolgokkal, de leginkább a nem meglepő késésekkel. Május 18. napja óta egyetlen olyan Péntekem volt amikor Szombathelyről haza tudtam úgy jönni, ahogy az el is volt tervezve. Minden hazautazásra jut valami, például: pár hete a 13:00-kor induló Szombathely-Keleti IC-n Csornától Keletiig nem volt légkondi, kint 38 fok volt és természetesen egy darab ablakot nem lehetett lehúzni, de még ezt eltűröm na de az, hogy e mellett késik is 20-25 percet, így a Keletibe az óra 50-es érkezés helyett következő óra 10-re érkezik és ezzel biztosított a csabai vonatra való átszállás lekésése ami óra 10-kor indulna. Ezenfelül minden egyes pénteken van valami az 1-es vonalon, hogy biztosan ne lehessen haladni. Ha nem ott akkor a Millérnél. Ha véletlen a 20-as vonalon jövök végig 14:05-ös indulással akkor természetesen ott nem lehet haladni, hiszen a 20-as vonalon minden nap van valami miatt késés. De sebaj majd úgyis jön a következő. Múlt pénteken nem sok hiányzott a 10 órás hazaúttól. Hab a tortára, hogy a múlt hónap elején történt uzsai szembe eresztésnél rajta ültem a vonaton.
S egy pozitív gondolat: Két hete a Szombathelyről Celldömölkig közlekedő gyors közel 40 percet késett, nekem pedig 5 perc átszállás időm volt a Győrire. (Merthogy minden nap Győrből lejárok Szombathelyre) A kalauzunk végigsétált a vonaton, meginterjúvolta az utazóközönséget, hogy Győr felé nem megy e valaki. Hát nem ment csak én és megvártak. Hozzá kell tennem, hogy a győri személy menetidejébe ez a közel +30 perc simán belefért így rendesen értünk Győrbe.
Igazából tisztában vagyunk azzal, hogy miért van ez és nem is szoktam ezen bosszankodni, na de azért eljön egy idő mikor már nekünk is sok, akiknek alapvetően ez a szabadidős foglalkozása.
|