2015.06.06. 21:42, airfot
Már négy hete koptatjuk a BGOK padjait. A csapat már szépen egyberázódott, voltunk gyakorlaton és az F.1. sz. Jelzési utasítást már be is fejeztük, tehát egy szelvénykőhöz érkeztünk.
A csapat szépen halad, mondhatni "fejlődünk". Az első gyakorlati óráinkat Ferencvárosban töltöttük. Végigsétáltuk -szakadó esőben- az egész állomást (Fc személy-Nyugati rendező-Gubacsi rendező-Keleti rendező-Fc személy). Többek között volt szerencsénk megnézni Magyarország legnagyobb domino-s berendezését (több, mint 10.000 darab), valamint a gurítótoronyból nézhettünk végig egy elegyrendezést.
Ferencváros-Keleti rendező
A gyakorlat után visszatértünk ismét az iskolapadba, tanulni,tanulni és tanulni.
A Jelzési ismeretek mellett több "töltelék-tantárgy" is szerepel az órarendünkben, ilyen például a munkavédelmi ismeretek, vasúti pálya és tartozékai, egészségügyi ismeretek, környezetvédelmi ismeretek, vasúti közlekedés szabályozási háttere, stb.
A fent felsoroltakból már vizsgáztunk és több óra nem lesz, bár a vasúti pálya és tartozékai vizsga sokaknak nem sikerült, bár ezen nem kell csodálkozni, hiszen az elmúlt héten vizsga vizsgát követett és a legfontosabb ezek közül értelemszerűen az F.1-es záróvizsga volt.
Az írásbeli négy kérdésből állt, melyekre szó szerint kellett válaszolni. Ezt követte a szóbeli, amely talán kissé "alacsonyabb" követelményeket állított fel -nem feltétlenül kellett minden szó szerint mondani-.
Kísérleti alanyok lettünk, ugyanis próbálkoznak a folyamatos vizsgáztatással és ugye egy nagy záró írásbeli, valamint egy szóbeli vizsgán kellett megfelelnünk. Az eredmények vegyesre sikeredtek, bár az értekezlet hétfőn délután lesz, ahol megjelennek mindenféle vezetőségi emberek a munkáltató részéről és meghallgatják majd, hogy mit gondolnak rólunk az oktatóink... Csodálatos lesz! ;)
A héten a Jelzési ismereteket befejeztük. Szép emlékekkel gondolunk vissza az órákra, a házi feladatokra, stb. Most jön az igazán nagy falat, az F.2. sz. Forgalmi Utasítás. Hétfőtől már az új könyvet kell forgatnunk, sőt csütörtökön már betekintést nyerhetünk a biztosítóberendezések működésének hátterébe is.
Elöljáróban: gyakoraltra megyünk majd Budaörsre(D55), Hárosra, valamint ismételten Ferencvárosba.