Bitang a Bitang |
Hugh |
2013.07.04. 19:32 |
Készen van a 2175-ös Csörgő. Mondhatjuk bitang jól néz ki a Bitang névre hallgató gép. Reméljük még sokáig megmarad üzemképesen e szép ruhában. Nekem személy szerint nagyon tetszik a sárgával kihúzott szemöldök vagyis a vízelvezető. A festékszagú gépről láthattok még néhány képet amint a napon sütkérezik. A képekért köszönet Gruik Palinak!
Jó nézelődést
|
|
Kárpát Nohab Vásárhelyen |
Hugh |
2013.07.03. 18:54 |
A Kárpát Nohab ma ha minden igaz másodjára fordult meg a 135-ös vonalon. Püspökladányból hozta a hosszú sínnel megrakott szerelvényt. A hosszúsínek vonal majdani átépítésénél szolgálnak majd alapul. A vonat 06:40 körül érkezett meg Vásárhelyre. De a lerakodást csak 07:00 körül kezdték meg a dolgozók. Nekem munka előtt sikerült elkapni a gépet. Erről találhattok néhány képet ITT.
Jó nézelődést!
|
|
I. rész - Az első kisvasúti vonalak létrejötte |
Airfot |
2013.07.02. 18:59 |
Az AEGV közel 140 km-es vonalhosszával nem tartozott a hazai nagyforgalmú vasútvonalak közé, csak egy keskenynyomtávolságú kisvasút volt, amely azonban az életet, a napi rendszeres utazás és szállítás lehetőségét valósította meg a Tiszántúlon, a Körösök vidéke számára. … A kisvasút hosszú ideig, csaknem 50 éven át magántársaság vasútjaként működött, később államosítása után egy negyedszázadig, mint a MÁV Alföldi Kisvasútja. Ez idő alatt hivatását betöltötte, szolgálta a vidék mezőgazdaságát és lakosait, szállította az uradalmak, a földbirtokosok, a kisparasztok, a szövetkezetek, az állami gazdaságok, az ipari üzemek, a gyárak termékeit, az iskolába és munkába járók ezreit. Háromnegyed évszázad alatt eljárt felette az idő, a gépkocsiközlekedést az 1968-as közlekedési koncepció előnyösebbnek, gazdaságosabbnak minősítette, és a vonalat felbontatta. (Dr. Horváth Ferenc)
Kép: Mezőkovácsháza GV
|
|
Fejezetek az orosházi kisvasút történetéből |
Airfot |
2013.07.01. 23:02 |
Egy hajszálnyival több, mint 83 éve, 1930. április 30-án helyezték forgalomba és kapta meg az engedélyt az Alföldi Első Gazdasági Vasút (AEGV) Orosháza-Gyopárosfürdő-Rákóczitelep szakasza. Ennek alkalmából gyűjtöttünk össze egy nagy adag információt az AEGV megalakulásától, egészen az utolsó vonatokig. Az elkövetkezendő pár hétben két naponta jelentetünk meg egy-egy történeti szakaszt, folytatásokban. Holnap, azaz 2013. július 2-án megkezdjük a "maratoni" cikksorozatot. A két-két és fél hét alatt próbáljuk megismertetni mindenkivel az orosházi, helyi kisvasút egykori életét.
Kövessétek figyelemmel az írásokat! Érdemes!
|
|
M41 2175 újratöltve |
Hugh |
2013.06.28. 22:09 |
A héten már rendes köntösben láthattuk a 2175-ös gépet. Még nincs teljesen kész de már nem sok van hátra. Jövőhétre tervezik a gép futópróbáját. A képeket ITT találhatjátok meg!
|
|
Kisvasút a főtéren |
Airfot |
2013.06.22. 22:56 |
A mai napon Orosházán átadták az új főteret, melynek keretében a főtér egyik sarkában az orosházi ipar került bemutatásra. Ebből az alkalomból lett áthozva a Kaszaperen kiállított C50-es mozdony és egy tartálykocsi. Még kedd délután megérkezett a szerelvény városunkba, majd péntek délután helyezték el a főtéren. Sajnos az érettségi miatt nem tudtunk elmenni segíteni, de ma egész nap kint voltunk, őriztük, óvtuk az egykori dízelgépet. Horváth Géza, valamint Felek Ferenc vasútbarátok nagyban járultak hozzá, hogy különféle kiállítási tárgyakat tekinthettek meg a főtérre látogatók. A kisebbeket leginkább a mozdony érdekelte, az idősebbek pedig nosztalgiázhattak egy kicsit. A mozdony bár belülről üres, de minden alkatrésze megvan és a felújítása folyamatban van. A Csepel D413-as motor üzemképes és a beépítését várja. A mozdony renoválásának egyik vezetője Vincze Zsolt, aki jelenleg is keres támogatókat, akik hozzájárulnának a mozdony felújításához. Ő festette egyedül a mozdonyszekrényt. Készítettünk vele egy riportot, melyet a hamarosan elkészülő videós összefoglalónkban megtekinthettek.
A nap végére a programok egy részét elmosta a vihar, így ismét egy emlékezetes napon vagyunk túl.
Jelmondatunk: "Vihar esetén a legfőbb menedék a mozdony, még, ha kicsit huzatos is. :)"
A képeket IDE kattintva érhetitek el.
|
|
Születésnaposok |
Hugh |
2013.06.16. 21:59 |
Idén 50 évesek a MÁV ikon járművei. Ezt a születésnapi partit látogattuk meg a mai nap folyamán. A 020-as Nohab ma nem tartózkodott már a Parkban, de rajta kívül ott volt minden ami számított. Szilik mind három sorozatából, és a Nohabok. A 12 órakor kezdődő járműparádéra pont oda is értünk, s így tanuji voltunk a mozgásoknak. Csodálatos volt hallani a 16 hengeres motorok felpörgését.
Később végignéztük a park területén található régiségeket, érdekességeket. Vannak persze szép, és jó dolgok de akad azért igazán elgondolkodtató is. Például a mozdonygyártásunk legnagyobbika ott áll, elrejtve egy Dácsai és egy M46-os közé. Állapota egyenesen siralmas. Hatalmas rohadások az egész gépet beterítik. Kis túlzással a lyukak feleszik az utolsó M63-as testét. De tudjuk sok pénzre lenne szükség és persze akaraterőre.
A képeket ITT találhatjátok!
Jó nézelődést!
|
|
SJ és Norrtåg Sundsvallban |
Airfot |
2013.06.13. 23:04 |
A közeljövőre való tekintettel egy kis bepillantás nyerhetünk a svéd vasút életébe.
Egy kedves magyar, orosházi-sundsvalli doktornő képeit láthatjátok!
Reméljük bő fél év múlva, már az én fotóim kerülnek fel!
|
|
Elkészült az átjáró |
Airfot |
2013.06.10. 13:24 |
2013. június 7-én befejeződött a Szentes-Orosháza vasútvonal 21+97.szelvényében lévő útátjáró átépítése. A munkálatokról felvételt nem lehetett készíteni, de az elkészült átjáróról készítettem pár felvételt.
|
|
'99. Június 4. |
Airfot & Hugh |
2013.06.04. 16:49 |
Napra pontosan 14 éve történt a 004-es Nohab végzetes balesete Badacsonylábdihegynél. A baleset Badacsonylábdihegy megállóhely után a 1061-1060. szelvényben történt 17 óra 09 perckor. A "Tapolca" névre keresztelt mozdony vesztét egy 104 centi átmérőjű nyárfa okozta. A gép 78 km/h sebességgel csattant neki a kidőlt fának. A mozdony keresztbe fordult a pályán és oldalára borulva állt meg. A főkeret elhajlása miatt nem lehetett többé talpra állítani a gépet. Mint ismeretes a gép orrát a Közlekedési Múzeum oldalában lehet megtekinteni.
|
|
Hosszúsín szállítás |
Hugh |
2013.05.29. 16:36 |
Megérkezett a jövő hét eleji vágányzár anyaga. Hétfőn Csorvás és Orosháza között fognak dolgozni 09:15-től 14:00-ig. A 7727, 7722, 7714, 7715 vonatok vonatpótlózni fognak az említett állomások között. A "sínszerelvényről" és a hamburgi kocsikról találhattok egy-két képet.
Jó nézelődést!
|
|
Szergejjel került a homok |
Hugh |
2013.05.25. 13:56 |
A 120-as vonalon újabb vágányzár van/volt így az üveggyárba tartó homokvonat kerülőn érkezett Orosházára. A szerelvény Mezőtúrig közlekedett rendesen Szilivel ott átvette a 194-es Szergej és lehozta a 125-ös vonalon. Nekünk Orosháza felett a 377-es szelvényben lévő ívnél sikerült elkapni a ritka eseményt. Nem sokkal később bementünk az állomásra s ott még csináltunk egy két képet még.
Jó nézelődést!
|
|
Útátjáró átépítés... II. felvonás |
Airfot |
2013.05.21. 15:10 |
Mint tudjuk a március 25-éra kijelölt útátjáró átépítés, a Szentes-Orosháza vasútvonalon, időjárási okok miatt elmaradt. Egyenlőre az a helyzet áll fenn, hogy az elmaradást június 4-én, 5-én, 6-án és 7-én pótolják majd be.
Néhány információ:
|
|
A Vasút ünnepe |
Airfot |
2013.05.21. 14:19 |
2013. május 16-án a mezőhegyesi vasútállomáson a 130 évvel ezelőtt átadott Szőreg-Makó-Mezőhegyes-Kétegyháza vasútvonalat ünnepelhették az összegyűltek.
Az alábbiakban néhány képet láthattok az eseményről.
Képekért köszönet Bunda Gábornak!
|
|
Délelőtti csörgés |
Airfot |
2013.05.21. 13:37 |
Délelőtt, hazafelé menet útbaejtettem a vasútállomást. Épp akkor futott be a 103-as Csörgő tehervonatával, majd az első vágányon lévő kocsit húzta ki. A rakodónál folyik a munka. Frissen felújított VTG /Tagnpps/ kocsikból szedik kifelé a gabonát.
|
|
Kárpát Diesel |
Hugh |
2013.05.15. 22:04 |
Újra egy rövidke pécsi túrán voltam. Odafele Bátaszéken sikerült dok. jelleggel telefonnal csinálni egy két képet az éppen mozgó Nohabról és a Kárpát-Szergejről. Pécsen pedig egy remek hétvégi fűzőházi csendéletben vettem részt.
Jó nézelődést!
|
|
Az élet napos oldala |
Hugh |
2013.05.14. 15:45 |
Friss képek találhatóak a Miskolc és környékében. Többek között a 2175-ös Csörgőről is láthattok egy két képet.
|
|
Rongálás |
Airfot |
2013.05.10. 18:00 |
Sajnos a vasút mindennapjaiban nagyon elterjedt a rongálás. Mai nap a 748. sz. Viharsarok IC-n készült egy felvétel, melyen szépen kivehetők az "irka-firkák". Mindez talán nem is hordozna magában érdekességet, csak most épp egy nemrégiben felújított gyorsvonati kocsiról van szó (Viharsarok Vasútja cikke).
Persze mindenki tud panaszkodni, hogy így-úgy néznek ki a vasúti kocsik, össze vannak firkálva, stb. Le merem fogadni, hogy a firkászok tudnák a legnagyobb szájjal mondani, hogy rosszak az utazási körülmények(és szépen fogalmaztam).
Fotó: Valentényi Ádám
|
|
A nagy terelés |
Hugh |
2013.05.05. 12:07 |
A vágányzár ideje alatt elég szép számmal közlekedtek az érdekességek mi felénk. A nemzetközi vonatok mellett akadtak tehervonatok is szép számmal. Például az AWT forgácsvonata 4-én hajnalban 0:54 perckor döngetett át az állomáson. De egész nap ingáztak az AWT-s Búvárok és a Szergejek is a Trakció állományából. A 145-ös és a 194-es meg is adta magát, mind a kettő segélygépre szorult. 36 fárasztó óra után pedig még a 005-ös Traxxot is láthattuk. Néhány dok jellegű képet találhattok.
Jó nézelődést!
|
|
|