Íme a nyertesek! |
Airfot |
2013.08.27. 13:28 |
A mai napon megszületett a fotópályázat végeredménye.
Katt a 'Továbbra, a nyertesekért!
|
|
Railway for future |
Hugh |
2013.08.26. 20:17 |
Találhattok egy két színes képet a Miskolc és környékében.
Jó nézelődést!
|
|
A legjobb 20 felvétel |
Airfot |
2013.08.20. 23:56 |
A mai nappal lezárult a nevezési határidő. Az elmúlt időben szép számmal érkeztek jó és kevésbé jobb felvételek, melyeket próbáltuk körültekintően kiválogatni.
Most élhetnék azzal a lehetőséggel(, így az interneten keresztül), hogy mondhatnám, egyszerű volt kiválogatni a képeket. Ez sajnos nem így van.
Igazán jó felvétel (mind minőségben, mind tartalomban) nagyon kevés érkezett...
A mai naptól lehet szavazni a felvételekre.
A szavazás augusztus 26. 00:00 percig tart.
A képeket IDE KATTINTVA érhetitek el!
A szavazás "osztályozós" módon történik. A képeket 1-től 5-ig lehet értékelni.
Szavazásra minden pályamunka alatt van lehetőség, ahol a felvételek szerzőit, illetve a képek címeit is megtaláljátok!
Ne feledjétek, hogy amelyik felvétel a legtöbb szavazatot kapja az egy bögrével, illetve egy tollal lesz "gazdagabb". :)
|
|
Irena a Herkules |
Airfot |
2013.08.12. 09:17 |
A múlt héten jelentős időt töltött Orosházán az LTE Herkulese.
Néhány fotó készült is az ittlétéről!
|
|
Diósjenő - Újra |
Airfot |
2013.08.08. 20:43 |
Az elmúlt hetekben ismét Diósjenőre utaztam. A jenői vonalról eltűntek már rég a Desirok, így maradt a Bz-ken való sülés. :)
Odaúton a Nyugatiban találkoztam a Megmentővel, becses nevén, azaz számán a 431 354 psz. Szilivel.
A hazaúton érdekesen sikeredett, hiszen Vácott a jegykiadó (bár úgy kezdtem, hogy Vác-Nyugati-Szeged-Orosháza), ennek ellenére a hölgy Nyugati-Kiskunfélegyháza-Orosháza viszonylatra adta a menetjegyet, amely nem is lenne probléma, ha nem délután jöttünk volna haza, ugyanis, mint tudjuk a napi két vonattalk nehézkés a lejutás 5 óra után Orosházára.
Néhány képet találtok ITT!
|
|
Adria Transport |
Hugh |
2013.08.05. 21:28 |
A mai nap folyamán az Adria Transport Herkulesen újra ellátogatott Orosházára. Szombaton elment a Kocúr a vonatával, s már érkezett is a következő adag kocsi melybe mehet a gabona. Reggel még az MMV Sulzere is itt volt azt nem sikerült elcsípni mert mire végeztem a nappal felszívódott. Így csak a Herkulessel "komáztam" az este folyamán. Néhány képet találhattok erről a találkozásról.
Jó nézelődést!
|
|
Helyzetjelentés |
Hugh |
2013.08.03. 12:48 |
A Kocúr és rakott vonata indulásra készen áll (járó motorral és tárcsával a végén) Csaba irányában. Az üveggyár felőli rakodón is folyat a munka tegnap rendületlenül.
Néhány dok. képet láthattok!
|
|
Mezőhegyesi tartály |
Hugh |
2013.07.30. 20:58 |
A mai napon nem dolgoztam, mivel (sikeres) Kresz vizsgán voltam, így volt egy kis időm jobban kinézni a vasút környékére. Sikerült is elkapni a Mezőhegyes felől érkező 2198-as Csörgőt egy tartályvagon társaságában. Bent az állomáson pedig a Kocúr szorgoskodott.
Jó nézelődést!
|
|
Diesel paradicsom |
Hugh |
2013.07.30. 19:27 |
A miskolci menüpontban láthattok néhány friss képet!
Jó nézelődést!
|
|
Munkás hetek |
Hugh |
2013.07.26. 23:45 |
Mivel a nyár folyamán folyamatosan dolgozom ígí ritkábban kerülök géppel a kezemben vasúrt közelébe. Amugy az állomás mellett van a munkahelyem így azért képben vagyok. Ma is így sikerült a Kocúrt dokumentálni, s reggel munka előtt a 7700 számú vonatot. Melyen a 145-ös Szergej teljesített szolgálatot és a szokottól eltérően 6 kocsiból volt kiállítva.
Jó nézelődést!
|
|
Menetrendtervezet a jövő évre |
Airfot |
2013.07.21. 13:15 |
Elérhető a 2013-2014-es évre készített menetrend első tervezete. Kisebb nagyobb változásokban a környékbeli vasútvonalakat is érinti. Természetesen ez decemberig teljes mértékben változhat, de összegyűjtöttük, hogy hogyan is zajlana a közlekedés jövőre, ha minden maradna a terv szerint.
|
|
Ágyazat kérdése |
Hugh |
2013.07.17. 20:57 |
A Terepasztal menüpontban láthattok egy kis frissülést.
Jó nézelődést!
|
|
Idegen vasak |
Hugh |
2013.07.17. 20:06 |
Pali jóvoltából láthatunk Szlovéniából és Szerbiából is néhány képet. Ezek mellett a Miskolcon próbázó új Skoda-Ganz villamosról is láthattok két képet. A képek konkrétan Szabadka, Ljubljana, Koper és Hódos környékén készültek. Persze ezek mellet láthattok honi képeket is, melyeket ITT találtok.
Jó nézelődést!
|
|
V. rész - A kisvasutak mozdonyai |
Airfot |
2013.07.15. 12:46 |
Az AEGV közel 140 km-es vonalhosszával nem tartozott a hazai nagyforgalmú vasútvonalak közé, csak egy keskenynyomtávolságú kisvasút volt, amely azonban az életet, a napi rendszeres utazás és szállítás lehetőségét valósította meg a Tiszántúlon, a Körösök vidéke számára. … A kisvasút hosszú ideig, csaknem 50 éven át magántársaság vasútjaként működött, később államosítása után egy negyedszázadig, mint a MÁV Alföldi Kisvasútja. Ez idő alatt hivatását betöltötte, szolgálta a vidék mezőgazdaságát és lakosait, szállította az uradalmak, a földbirtokosok, a kisparasztok, a szövetkezetek, az állami gazdaságok, az ipari üzemek, a gyárak termékeit, az iskolába és munkába járók ezreit. Háromnegyed évszázad alatt eljárt felette az idő, a gépkocsiközlekedést az 1968-as közlekedési koncepció előnyösebbnek, gazdaságosabbnak minősítette, és a vonalat felbontatta. (Dr. Horváth Ferenc)
Kép: Békéscsaba
|
|
Ketty Orosházán hűsölt |
Airfot |
2013.07.10. 16:57 |
A mai nap különleges mozdony tartózkodott Orosházán. Reggel érkezett a Kárpát Vasút Kft. 021. számú Nohabja. Kicsik, nagyok, fiatalok, idősek, fiúk és lányok is egyaránt nagy érdeklődéssel tekintettek A Mozdony felé. Néhány képet láthattok, a mozdonyról, illetve a Mezőhegyesről érkezett Platov daruról, melyet Bátaszékre továbbít a mozdony.
|
|
Fotópályázat! |
Airfot |
2013.07.09. 21:13 |
Elérkezett a nagy nap! Fotópályázatot indítunk, Viharsarki dízelek címmel.
Részletekért ->Tovább!
|
|
IV. rész - A kisvasút hanyatlása a II. világháború után |
Airfot |
2013.07.08. 22:10 |
Az AEGV közel 140 km-es vonalhosszával nem tartozott a hazai nagyforgalmú vasútvonalak közé, csak egy keskenynyomtávolságú kisvasút volt, amely azonban az életet, a napi rendszeres utazás és szállítás lehetőségét valósította meg a Tiszántúlon, a Körösök vidéke számára. … A kisvasút hosszú ideig, csaknem 50 éven át magántársaság vasútjaként működött, később államosítása után egy negyedszázadig, mint a MÁV Alföldi Kisvasútja. Ez idő alatt hivatását betöltötte, szolgálta a vidék mezőgazdaságát és lakosait, szállította az uradalmak, a földbirtokosok, a kisparasztok, a szövetkezetek, az állami gazdaságok, az ipari üzemek, a gyárak termékeit, az iskolába és munkába járók ezreit. Háromnegyed évszázad alatt eljárt felette az idő, a gépkocsiközlekedést az 1968-as közlekedési koncepció előnyösebbnek, gazdaságosabbnak minősítette, és a vonalat felbontatta. (Dr. Horváth Ferenc)
Kép: Orosháza, Főtér
|
|
III. rész - A kisvasút építése Orosházán |
Airfot |
2013.07.06. 13:32 |
Az AEGV közel 140 km-es vonalhosszával nem tartozott a hazai nagyforgalmú vasútvonalak közé, csak egy keskenynyomtávolságú kisvasút volt, amely azonban az életet, a napi rendszeres utazás és szállítás lehetőségét valósította meg a Tiszántúlon, a Körösök vidéke számára. … A kisvasút hosszú ideig, csaknem 50 éven át magántársaság vasútjaként működött, később államosítása után egy negyedszázadig, mint a MÁV Alföldi Kisvasútja. Ez idő alatt hivatását betöltötte, szolgálta a vidék mezőgazdaságát és lakosait, szállította az uradalmak, a földbirtokosok, a kisparasztok, a szövetkezetek, az állami gazdaságok, az ipari üzemek, a gyárak termékeit, az iskolába és munkába járók ezreit. Háromnegyed évszázad alatt eljárt felette az idő, a gépkocsiközlekedést az 1968-as közlekedési koncepció előnyösebbnek, gazdaságosabbnak minősítette, és a vonalat felbontatta. (Dr. Horváth Ferenc)
Kép: Orosháza, Piactér
|
|
Vectron Miskolcon |
Hugh |
2013.07.05. 17:45 |
A néhány napig Magyarországon próbázó Vectronról láthattok néhány szép képet ITT.
Jó nézelődést!
|
|
II. rész - Az első vasútvonal továbbépítése Orosháza irányába |
Airfot |
2013.07.04. 23:03 |
Az AEGV közel 140 km-es vonalhosszával nem tartozott a hazai nagyforgalmú vasútvonalak közé, csak egy keskenynyomtávolságú kisvasút volt, amely azonban az életet, a napi rendszeres utazás és szállítás lehetőségét valósította meg a Tiszántúlon, a Körösök vidéke számára. … A kisvasút hosszú ideig, csaknem 50 éven át magántársaság vasútjaként működött, később államosítása után egy negyedszázadig, mint a MÁV Alföldi Kisvasútja. Ez idő alatt hivatását betöltötte, szolgálta a vidék mezőgazdaságát és lakosait, szállította az uradalmak, a földbirtokosok, a kisparasztok, a szövetkezetek, az állami gazdaságok, az ipari üzemek, a gyárak termékeit, az iskolába és munkába járók ezreit. Háromnegyed évszázad alatt eljárt felette az idő, a gépkocsiközlekedést az 1968-as közlekedési koncepció előnyösebbnek, gazdaságosabbnak minősítette, és a vonalat felbontatta. (Dr. Horváth Ferenc)
Kép: Békéscsaba, Kossuth-tér
|
|
|