Hírek : "Félöröm" a mozgáskorlátozottaknak |
"Félöröm" a mozgáskorlátozottaknak
Airfot 2014.10.31. 16:28
A napokban a vasúton közlekedőknek vélhetően feltűnt, hogy valamiféle munkálatok zajlanak az állomás vágányain. Új, akadálymentes átjárókat létesített a MÁV az állomás harmadik vágányáig.
Meg nem erősített információk szerint egy mozgáskorlátozottat érintő incidens hatására rendelte el a vasút az átjárók akadálymentesítését. Ez szerdán reggel meg is kezdődött.
Az első vágányt lezárták, majd az érintett átjáró alatt a régi fa talpfákat új betonaljakra cserélték. A vágányzatot megemelték, illetve új, műanyag átjáróelemeket helyeztek el az átkelőhelyen.
Új betonaljak kerültek be az első vágányba
A megemelt és a normál magasságban lévő sínszálakat összehegesztették
A kész, hegesztett vágány
Csütörtökön a második vágány következett, ahol szintén az előbb említett módszerrel alakítottak ki akadálymentes átkelőt.
A csütörtöki és a pénteki nap már jelentősebben érintette az utazóközönséget, ugyanis néhány Békéscsaba-Telekgerendás felől érkező vonat a második helyett az ötödik vágányra érkezett.
Pénteken, fél háromkor már a második vágányra érkezett Telekgerendásról a személyvonat. Viszont a mozgáskorlátozottakat érintő kérdések még hátra vannak.
Az első és talán a legfontosabb, hogy miért csak a harmadik-negyedik vágányig lehet eljutni nagyobb döccenők nélkül?
A válasz erre csupán annyi, hogy azokra a vágányokra a Szentes, Mezőtúr, Mezőhegyes felé közlekedő vonatok érkeznek. Mivel ezeken a mellékvonalakon az utasforgalom a Bzmot típusú motorvonatokkal van kiszolgálva, így a keskeny ajtók miatt nem megoldható a mozgáskorlátozott-emelő használata és a feljutás.
Mozgáskorlátozott emelővel Orosháza állomás nem rendelkezik. Közelünkben Békéscsabán, illetve Szegeden található.
A mozáskorlátozott utasoknak először fel kell keresniük a MÁV-START Zrt. illetékeseit, a 06 (80) 630-053-as ingyenesen hívható telefonszámon. Itt rendelhetik meg az utazásukhoz szükséges eszközöket, melyet a vasút biztosít számukra. Ilyen a mozgáskorlátozott emelésére szolgáló mobil emelő, valamint a szállításukra kialakított speciális vasúti kocsi. A kocsi biztosítását a társaság csak az üzemi körülményektől függően vállalja el.
Az emelő, illetve a kocsi szükségét az utazás előtt legalább 48 órával korábban jelenteni kell a vasúttársaság felé.
A díjkedvezményekről és az igénybejelentésről részletes információ a MÁV-START oldalán lelhető fel.
Az állomásunk bár valamilyen szinten akadálymentesítve van, ennek ellenére nem egyszerű a mozgássérültek közlekedése. Az alábbi képek is ezt bizonyítják.
Az állomásépületbe még egyszerűnek mondható a bejutás. A kérdés, hogy kinyitják-e az ajtó bal szárnyát?
Ha már bejutottunk az épületbe jön a következő "lejtő", hogy megvegyük a jegyeinket. Kissé talán túl meredek, valamint az utat félig elzárja egy pad.
Ha sikerült leküszködni a kerekesszéket a lejtőn és megvettük a jegyünket jön a következő "hibapont". Az épületből nem tudunk kijutni a vágányokhoz, hiszen az ajtóknál túl magas a küszöb (kb. 8-10 cm). Így maradt a parkoló és az állomásépület megkerülése.
Talán az egyik legkönnyebb szakasz a kerékpártároló mellett van.
A "megkönnyebbülés" után ismét jön a következő feladat. Választhatunk két út között. A bal oldalon látható 10-15 cm-es padka, vagy a "lejáró" a jobb oldalon. (Képünk a vágányok felől készült.)
Az "akadálymentes" lejárón viszont néha ilyenekbe ütközhetünk-akár szó szerint-. Gyakran itt tárolják a pályafenttartáshoz szükséges gépeket, esetleg mozdonyokat, ezzel még nehezebbé téve a vonatokhoz való eljutást.
Összességében még mindig nehéz a közlekedésük a mozgássérülteknek, így feltétlenül ajánlott számukra egy kísérő.
Sajnos nem lehet minden vonatra, állomásra speciális kocsit, vagy emelőt tenni, így maradnak ezek az apróbb "törekvések"-javítások-, mint az átkelőhelyek, illetve az utazás előtti telefonálgatás.
Az 2014. évi utaselégedettségi felmérésünk IDE kattintva érhető el!
|