Tanfolyam XI.: Vizsga előtti csend
2016.03.11. 11:45, airfot
Felkészülés az önállósító vizsgára
Blog már rég volt, pótlásként a felkészülési időben egy menetrend nélküli vonat számítási példáját hoztam mára.
Stílszerűen egy Békéscsabáról induló vonatot szemeztem ki.
A menetrend nélküli vonat a Békéscsabára 7 óra 12 perckor beérkező 7710. számú vonat után indul a 915 számú szelvényig, ahol a 20 db Eas kocsit kirakodják, majd a Békéscsabáról 9 óra 45 perckor induló 7727. számú vonat előtt kell visszaérkeznie az állomásra.
A vonat sebességét a terhelés, illetve a fékezettség szempontjából állapítjuk meg. Odaútban ez legfeljebb 50 km/h lesz, míg visszaútban 25 km/h, hiszen kifelé húzva, vissza pedig tolva fog közlekedni.
Az MRN menetideje 50 km/h-s sebességre és 2,9 km-re 4 perc, illetve megállási időpótlékként 2 perc felszámolódik, hiszen a helyszíni megállás beleszámít. Tehát a menettartam összesen 6 perc lesz. Visszaútban 25 km/h-ra, mindez 8 perc lesz, illetve megállási időpótlékként 6 perc jön számításba (megállás Telekgerendás elág. bejárati jelzője előtt, Békéscsaba bejárati jelzője előtt és Békéscsaba állomáson). A menettartam így 14 perc lesz.
A 7710. sz vonat és az MRN1 indulási ideje között 4 percet kell biztosítani (állomási időköz), illetve a nyílt vonalról visszatérő munkavonat közlekedését jelen esetben úgy szabályozzuk, hogy az állomásra legalább 5 perccel az első ellenkező irányú vonatnak az állomásról való indulási ideje előtt érkezzen meg.
Így szépen kiszámítható, hogy magára a munkavégzésre picivel több, mint 2 óra áll rendelkezésre.
Minderről természetesen elkészül az írásbeli rendelkezés is: