Tanfolyam VI.: Viharfellegek2015.09.01. 20:55
Nem alakulnak ezek a tanfolyamok túl fényesen az utóbbi időben. Sem Pesten, sem Szombathelyen.
Ellenünk dolgozik a tanfolyam szervezés mind úgy az idő, a vizsgáztató szerv, és még nem tudjuk ki. A tanfolyam alapvetően is borzasztóan rövid, négy hónapot kapunk az 1600 oldalas utasítás gyűjtemény elsajátítására, amire 30 éve jobb esetben négy éve volt az egyénnek. Kevés az idő főleg a nyár közepén amikor az összes oktató akit a Dunántúlon fel lehet keresni mind szabadságon van, hozzánk meg nincs kinek jönni. S itt állunk a befejezés előtt egy héttel és most állunk neki kapkodni, hogy még ez a könyv is kéne meg az a könyv is. Szóval vastagon vannak bajok. A kívülállók ebből nem sok mindent látnak a vonatok mennek , jönnek stb. esetenként megjelenik egy hír, hogy kevés a vasutas. A valóság sokkal durvább ennél, súlyos túlórák vannak és komoly üzemszünetek fenyegetnek. De ahogy ismerjük a rendszert addig nem lesz változás amíg tényleg nem azt veszik észre, hogy nem lesz guruló vaskerék.
Itt állva egy héttel a befejezés előtt, (nem tudva a vizsga időpontját) az esélytelenek teljes nyugalmával várjuk az akasztást. Természetesen a nyugodtság mellett mindenkiben megvannak az érzelmek. Van aki megbánta, hogy idejött, van aki most vallja be, hogy ha le is vizsgázna nem merné ezt a munkát csinálni, van aki most adja fel, és vannak azok akik szeretnék ezt csinálni, szeretnék ezt megtanulni, az éves vizsgák és kétévente az eltérés vizsgák ellenére is itt szeretnének dolgozni, na ők azok akik "a sikertől teljesen el vannak lehetetlenítve." Meg kell jegyezzem nem azzal van a baj, hogy ezt a pár könyvet meg kell tanulni....
Természetesen van ennek szép oldala is, jobb egy ilyen tanfolyam mint az ember egyetemi évei. Jó társaság, közös téma, s még olyat is csinálunk amit szeretünk és érdekel minket.
A szeretett dolgokra a példa a következő képsor.:
Celldömölk mozdonya
GySEv Zrt. jóvoltából kaptunk mozdonyon utazási engedélyt egy napra.
Zalaegerszegi gyakorlatunkhoz hozzá tartozott a három narancs gép is.
Szükségforgóváz remot gép alatt. (Több remot áll mint Csörgő)
Dízelek hada.
Legidősebb még egybenlévő Csörgőnk, bár szerencsétlennek már nincs beltartalma.
2156 szolgálatba jelentkezik.
A 2191 a parajos legbelsején tengeti a napjait, a 2132 mögött. De neki felcsillant a remény, az ő motorját rakják össze szépen lassan lent a motorműhelyben, ha minden jól megy ez a gép még gép lesz.
|