Hírek : Kocka Púpos a Csehektől. |
Kocka Púpos a Csehektől.
Hugh 2017.02.28. 19:58
Minap érkezett városunkba a CZ LOKO EffiShunter 1600 névre hallgató mozdonya. A társaság "új" mozdonnyal már járt nálunk 2014 decemberében, akkor a remot Búvárral. E gép nem más mint a Csehek Dongójának remotizált változata.
Maga a mozdony egy klasszikus, egy vezetőállásos gépből lett átépítve, ezt a jellegét az átépítés után is megtartotta. Végignézve, az amúgy szerintünk igen tetszetős mozdonyon, látszódik, hogy csak az alváz és a forgóvázak maradtak többnyire a régiek. Onnan felfele az egész megújult, mind esztétikailag mind gépészetileg.
Még első ránézésre számomra nem is volt olyan vonzó, de minél többet nézem annál jobban tetszik. Magas, hosszú, igazán kocka, de mégis sokak szemét magára vonzotta. Legalábbis a városlakók közül. Magyar viszonylatban azért egy kicsit furcsa, hiszen egy "közép" vezetőállásos gépről, azonnal egy kis tolatási feladatokat ellátó gép jut eszünkbe. De hát ez hatalmas, hattengelyes és száztizenöt tonna. Azaz a tengelyterhelése valamivel több mint tizenkilenc tonna, engedélyezett sebessége 90km/h.
A mozdonyba a korszerűsítéssel Caterpillar motort építettek be, a cég saját elektromos motorvezérlésével kiegészítve. Az erőforrás teljesítménye 1550 kilowatt. Ez a motor a remot Csörgőkben használt CAT motorokhoz hasonlít, annyi különbséggel, hogy ez egy picivel nagyobb űrtartalmú. A sorozat Hörgők körülbelül 52 literesek míg ez a motor 59 liter körül van.
Ez a motor a villamos erőátvitelből adódóan egy Siemens vontatási generátort hajt meg ami a vontatómotoroknak szolgáltatja az energiát. A motor és a generátor továbbá az egyéb segédüzemek, így a hűtés és a kompresszor is a hosszú géptérben helyezkednek el, míg a rövid alatt az egyéb levegős és fékes berendezések. A mozdonyt természetesen igen korszerű járművezérlővel szerelték valamint rendelkezik elektrodinamikus fékkel is.
Erről a vasról láthattok két-három dokumentációt.
A remot Búvár 2014 végén.
Ma reggeli helyi magántalálkozó résztvevői.
Minden kerékpár hajtott.
A rövid géptér felől.
|